So7Ba KoLeNa So7Ba
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
So7Ba KoLeNa So7Ba

EL So7Ba So7BeTNa

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

ال ايه الغش حرااااااام!!

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
happy rose
مشرف المنتديات العامة
مشرف المنتديات العامة
happy rose

انثى
المكان : مملكة الحب

ال ايه الغش حرااااااام!! Empty
مُساهمةموضوع: ال ايه الغش حرااااااام!!   ال ايه الغش حرااااااام!! Icon_minitimeالإثنين 2 يوليو 2007 - 16:20

بسم الله الرحمن الرحيم

اشهد ربى انى احبكم فى الله ولم اكتب ذلك الموضوع من فراغ بل من واقع الحياه التى نعيشها وهذه بعض الصور التى تحدث

ال ايه الغش حرام وده تبادل ثقافات ده ربنا قال تعاونوا على البر والتقوى يعنى عايزنى اشوف واحد فى كربه ومساعدهوش يا سيدى حرام عليك شكلك متعرفش شئ فى الدين

ال ايه الغش حرام طيب ماشى يا سيدى بلاش اغش بس من فضلك متقولش غش ده تعاون وانا بعمل برشام يعنى ورق محندق صغير ساعة لما اعوزه اطلعها دى اجابتى جايبها معايا من بيتى كمان هتتحكموا فى طريقة اجاباتى واطلع من الامتحان الاتى

ال ايه الغش حرام انا بقى استغفر الله ولا بغش ولا ببرشم انا بعمل طريقه من غير هش ونش واوعى تقولى مش انا بكتب على ايدى وممكن على مسطرتى وممكن على استيكتى يعنى حاجه دليفرى والله ده مش غش اوعى تقولى مش دى تذكره للاجابه من غير ما الجاء للبطاطا

ال ايه الغش حرام اسمع هس بس احنا بنساعد بعضنا على الخير بنقوى نفسنا وبنتخلص من الانانيه اللى بتضمنا اوعى واياك تقول الغش حرام ده يبقى اتهام وعاوز تشن علينا العدوان وانا مالى يا خويا ده رئيس اللجنه وشا يف وسايبنى اغش يعنى ما يبقاش غش ولو اتزنقت ومش شايف يساعدنى البيه الكريم المراقب اوعى واياك تقول الغش حرام

ال ايه الغش حرام طيب ده حصلى موقف شهامه وصدقنى موقف جدعنه واصاله قبل كده مغشتش لقيت المراقب جايبلى الاجابه لحد عندى تصدق ساعتها علىّ فى نظرى وقولت دى اللجنه فيها الخير

ال ايه الغش حرام وبعيد عنك وانا قاعد لقيت واحد موجود ويبص بعينه مخنوق اعوذ بالله الصنف ده يبقى حقود ابعدهم عنا يارب ولا عاوز يغش ولا عاوزنى اغش شوف يا اخى الانسان اد ايه حسود طيب ده رزق وجالى معقول اقول وانا مالى

ال ايه الغش حرام واحد من الصنف الحسود وقف وكمان بيقول اتقوا الله يا مراقبين فين عزة الدين وكمان ما شى محموق اكيد ده انسان حقود ال ايه الغش حرام اياك واوعى تقول كلام مش مفهوم ال ايه الغش حرام

احبائى فى الله ليس كل الطلاب بيغشوا وليس كل المراقبين لا يتقوا الله والمصيبه انهم بيحسبوا انهم بيعملوا حاجه لله اتمنى اسمع ارائكم وتجاربكم اذا كنتم بتغشوا او لاء وما هو موقفنا عندما نرى شخص بيغش وهل هو نقص فى اليقين فى الله والتوكل شاركونى بأرائكم
commandor
مشرف المنتديات الإسلامية والسياسة
مشرف المنتديات الإسلامية والسياسة
commandor

ذكر
المكان : mans

مُساهمةموضوع: رد: ال ايه الغش حرااااااام!!   ال ايه الغش حرااااااام!! Icon_minitimeالثلاثاء 3 يوليو 2007 - 20:43

اولا: جزاكي الله خيرا علي الموضوع
ثانيا: هو الغش اصلا محرم في الدين قال رسول الله صلي الله عليه وسلم " من غشنا فليس منا"
وكمان الغش عاده مرفوضه اخلاقيا واجتماعيا ،،،وجزاكي الله خيرا
http://www.so7ba.co.nr/
Ahmed Fahmy
مشرف منتديات الأفلام والمالتى ميديا
مشرف منتديات الأفلام والمالتى ميديا
Ahmed Fahmy

مُساهمةموضوع: رد: ال ايه الغش حرااااااام!!   ال ايه الغش حرااااااام!! Icon_minitimeالأربعاء 4 يوليو 2007 - 15:44

و بعد كل دة قال ايه الغش حرام؟؟؟؟؟
شكرا با باشمهندسة ع الموضوع الجميل دة
theghost
مشرف منتديات الرياضة
مشرف منتديات الرياضة
theghost

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ال ايه الغش حرااااااام!!   ال ايه الغش حرااااااام!! Icon_minitimeالأربعاء 11 يوليو 2007 - 1:32

ههههههههههههههههههههه

موضوع جامد جداا

ال اية الغش حرام

ال ايه الغش حرااااااام!!
صفحة 1 من اصل 1